Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Det händer mycket i huset

Av Ann-Marie - 22 januari 2011 11:58

  

Peppe  och Raine

Just nu är allt en enda röra i mitt hus. Jag fick en väldigt fin julklapp av mina döttrar och deras killar. Ett nytt kök ! Grabbarna kan hantera snickeriet och svingar hammare och spik som ingenting, det går som i en dans. Golvet är lagt, listerna sitter där de ska, nu kommer det snart nya tapeter på väggarna, det fixas och donas i hela köket. Har passat på att slänga lite gammalt bråte också. Jag behöver inte göra något själv, bara fixa käk och fika.
Hundarna är duktig och ligger på sina platser för att inte vara i vägen, de är ju vana att alltid få vara med oss, vart man än går.
Tog en sväng med hundarna i det vackra vädret idag. Full mundering krävdes dock, med dunjacka, broddar, mössa, vantar och solbrillor, för det var en strålande sol som värmde mot oss och den ishala vägen .  Vi njöt och sög i oss av solens strålar så pass att det var att lätta på kläderna för oj, vad varmt det blev. Hemvägen var dock inte lika behagfull, det blåste nordanvind så det bet i kinderna och cavalieröronen fladdrade.

 

  

Duktiga vovar

 
 
Malin

Malin

22 januari 2011 12:09

Va roligt att få köket fixat =) Mitt vart klart helt förra helgen.. Fast jag har ju fått fixa det mesta själv. Men det är roligt när det sen är klart! Ha en trevlig helg

http://urmittliv.bloggplatsen.se

 
ItaKnattoLego

ItaKnattoLego

22 januari 2011 19:35

Vilken underbar hög med cavalierer!
Känns tryggt (med tanke på dina
tidigare bravader)att du har broddar.

http://knattolego.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena Lundqvist

23 januari 2011 15:23

Du är verkligen värd att få fint. Som du har slitit och servat alla.
Vad underbara hundarna är när dom ligger så sams i en hög. Davids min är ju för go.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Marie - 9 maj 2014 16:26


    Lördag den 3 maj, var vi i Eslilstuna på Cavalierspecial, domare var Jeannie Montford (Elvenhome).Harry vann avelsgruppen, valp med HP.  I öppenklass hanar blev han 1:a med CK I bästa hane blev han 3:a med Cert. ...

Av Ann-Marie - 9 februari 2014 11:01


Jag var garanterat beredd på att Audrey skulle dö den där nyårsdagen, så dålig som hon då var. Hon kunde knappt gå, men tog några stapplande steg för att hälsa mig god morgon, sen föll hon i golvet. Jag grät floder och ringde veterinären för att kons...

Av Ann-Marie - 8 februari 2014 17:01

När vi ska gå på promenad tycker Harry att det är stenkul, han rycker och sliter i sitt koppel, sen håller han i sig själv fram till första kissestället där han släpper kopplet och allt är frid och fröjd. När nu snön ligger kvar har Audrey och Sussie...

Av Ann-Marie - 11 november 2013 15:41

   Harry´s valpar !Ett litet axplock från Charmdroppen´s kennel, där det föddes 8 stycken små pigga och glada Harry/Cherry valpar. Det var en fröjd att se så fina och rara valpar.                      ...

Av Ann-Marie - 8 augusti 2013 13:29

    Jag har alltid varit mullig, föddes 5 kilo tung trots att mamma var liten som en tumme och smal som en sticka, men inte fick jag den genen, möjligtvis att man blev kort i rocken. Den ständige bantaren, that`s me! Ju äldre man blir desto svår...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Killarna

   

    

       

Tjejerna

Tjejerna

  

 

   

   

 

         

Valpar

  

  


Ovido - Quiz & Flashcards