Alla inlägg under maj 2010

Av Ann-Marie - 30 maj 2010 16:10


  

Harry gottar sig i solens gass

 

Så kom han då äntligen, vår efterlängtade Rabymar Magic Wizard ”Harry”. Efter att ha åkt många mil med bil, flygplan och faktiskt truck också, hamnade han äntligen i min famn.

Vilken känsla, den är svår att beskriva!

Harry sov hela vägen hem i bilen från Arlanda och när vi kom hem serverades maten, han åt med god aptit, sen la han sig i Carros knä och fortsatte att sova.

 Harry är en riktig engelsk gentleman, han är artig, väluppfostrad och väldigt älskvärd mot tikarna, han har ett underbart temperament och alla hundar i flocken har tagit väl emot honom, de leker, busar och gillar verkligen varandra.

 Harry är utställd på Cruft´s, engelska och skottiska CKCS med goda resultat.

Tack Pat och Ted för att vi har fått Harry i vår ägo, vi älskar honom verkligen!


Av Ann-Marie - 25 maj 2010 18:53

Imorgon är det dagen D. Då kommer vår efterlängtade nya  b/t hane Harry från England, ska hämta honom på Arlanda flygplats. Jag har fjärilar i magen och undrar hur jag kommer att sova inatt, troligtvis inte alls!  Det spelar inte någon roll hur många älskade hundar man har, det är alltid lika spännande när det kommer hem en ny hund. 

Jag skulle ju ha åkt till England med min väninna Kari, men vi kom ju aldrig iväg p.g .a askmolnen från Island. Vi kommer att göra den resan till hösten istället.

Av Ann-Marie - 16 maj 2010 22:22

Som whippetägare av tre supersnabba racehundar har vi tävlat mycket på olika racebanor i Sverige. Ådran sitter kvar även om inte whipparna lever längre. Jag vurmar ju lite för snabba tävlingar som race, trav och lure coursing.

Vi fick komma till Örebro hundkapplöpning för ett race på deras bana. Först ut gick de muskelstinna Greyhoundsen, sedan var det whippets och sen kom… Ja, ni vet nog vem, våra ulliga gulliga cavalierer!

 

Chakinoz Adorable Hazeleyes "FRIDA"


En harmaskin sköts av en förare och haren är en trasa av syntetiskt material, som faktiskt såg ut som en död hare. Vi släppte en Cavalier i taget, som alla försökte ta trasan, men samtidigt var det lite skrämmande med maskinens oljud . De flesta av våra hundar sprang en bra bit, tills de kom på att de var långt ifrån oss andra, då vände de på banan och sprang tillbaka.

Lilla tricolourtiken Maja smet genom staketet in till maskinföraren och hälsade glatt på honom istället, det blev jubel!

Vår egen tik Frida, var het på trasan och körde hela två varv runt banan, jag tror minsann vi har ett nytt racehopp här hemma.

  

Chakinoz Fendi Lou visar framtassarna på Örebro Hundkapplöpningsbana


  

Jessica som är en gammal veteran inom racesporten, kramar här sin racerstjärna, Chakinoz Adorable Hazeleyes

Av Ann-Marie - 2 maj 2010 09:17

  

 

Hundarna är mitt allt, men jag har också en stor passion för hästar, även om jag har respekt för dem. Våra egna hästar Charmica efter Smokin Yankee, har gått på travbanan en gång i tiden hon är idag 25 år gammal och lever nu livet som skogsmulle, men hon är fortfarande het som en värsta startklar travhäst. ”Hingsten” i hagen, vår Glengoyne är efter Somolli Star, har inte gått på travet, han är bara inkörd, men blev lite bortglömd som unghäst genom en del tragiska händelser, är idag också en skogsmulle med het travskalle!

Igår var jag på travet för att se V75, jag älskar att stå intill banan och se hästarna dundra förbi, det dånar i backen när de kommer rusande. Carro som har arbetat med trav ger mig instruktioner vilka hästar som är bra genom att titta på rörelser, steg, attityd och kroppslig byggnad. Jag suger i mig kunskapen och försöker sen att tillsammans med Carro och Jessica spela på några hästar. Gissa om det blev ännu mer spännande när vi lagt ut några kronor på kusarna och starten gick, oj vad vi tjoade och hejade på!!!! Det blev någon sorts adrenalinkick, jag kan förstå att man kan bli spelberoende, det gäller att sätta gränser på sig själv. Vi hade en jätterolig dag, tyvärr så blåste det så himla kallt så jag höll på att frysa ihjäl, då var det skönt att komma hem i värmen och bli omfamnad av mina älskade hundar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Killarna

   

    

       

Tjejerna

Tjejerna

  

 

   

   

 

         

Valpar

  

  


Ovido - Quiz & Flashcards