Alla inlägg under maj 2009

Av Ann-Marie - 31 maj 2009 21:52


Brorsan har en Harley Davidson, den är så fin i svart och krom, och sen är det scullfästen

på den, och hästkrafterna är många, alltså en riktigt läcker ”machobakelse”. Mc ljudet på den gör att man får gåshud, ni vet, ni som kan det där. Själv tycker jag det är lite läskigt att åka motorcykel, man föredrar lite lugnare tempo, men det blir inte alltid som man tänkt sig.

”Min” HD som jag lånar av Carro ibland, är bara på en hästkraft, hon heter Charmica och är ett 25 årigt varmblodssto som en gång i tiden gick på travbanan, hennes pappa var Smoking Yankee. Jag ska säga att det är en gammal dam med fart under galoscherna, dessutom är hon mycket förtjust i ”bling-bling”, (kolla in grimman hon har på bilden). När vi senast var ute på en ridtur kom vi till ett stort lerhål, som vi var tvungna att korsa, men det tyckte inte Charmica om, det här är en fin dam som inte smutsar ner fötterna i onödan! Hon tog helt sonika en annan obefintlig ”väg” och jag lovar er att det var trång bland alla buskar och snår. Caroline skrattade åt mig och sa, -Du ser ut som en polkagris! Piskrappen från alla grenar och kvistar hade slagit mig blodig i ansiktet. Som ni förstår är jag ju ingen OS-ryttare, kan ju knappt  styra hästen dit jag vill. Ja, ja, fadäser händer ibland, men det är roligt att få dela hela familjens intressen, och när man sitter där på hästryggen och lunkar fram  i solnedgången så känner man sig lite som  Lucky Luke.

En trött ensam cowboy…

Av Ann-Marie - 31 maj 2009 09:35

Önskar alla mammor en riktigt fin mors dag !


Av Ann-Marie - 30 maj 2009 16:44

Det alltid lika roligt när man får bilder från nöjda valpköpare. Alla dessa valpar har vi ju en gång haft i vår ägo och skött med högsta omsorg och kärlek. Minnena är många , glada och positiva, här vill jag dela med mig ett av dem:

 

När Vouges Audrey fick valpar med Clopsville Jack Daniels, föddes Fendi Lou och Fideli, det var valpar med mycket DRAG i. Här var det djungels lag som gällde!  De sopade mattan med alla vuxna hundar, ingen gick säker för små vassa pirayaliknande valptänder. Allt som kom i deras väg massakrerades noga, de förut så stiliga och nyinköpta panelgardinerna fick utgöra lianer i kökets djungel. Dammsugaren var skräcken från svarta lagunen som skulle attackeras med skällande och skrikande Amazonasvalpar, som helt plötsligt föll ihop i en hög och somnade sött in. Vilken guldgruva av minnen att ha sällskapsdjur.

Här är en bild på Fideli som nu är 8 månader och börjar bli en ung dam, med aktning och värdighet. Hennes syster Fendi är av samma kaliber, underbara cavalierer med härliga och  checka temperament.

Av Ann-Marie - 28 maj 2009 16:46

Hundarna och jag hade gått hälften av vår långpromenad när himlen öppnade sig för ett smäktande vårregn med stormbyar. Medhavt paraply var inte ens att tänka på, det hade bara gått sönder. Vi fortsatte promenaden i ösregn och gissa om vi var böta när vi kom hem !

Vårt nya lilla hopp "Bella", mötte regn för första gången i sitt liv, hon lyfte blicken mot himlen och morrade förebrående.

En som inte bryr sig om vädret är vår rara Kellie, hon älskar att sparka fotboll med Raine i både vått och torrt. Inget kan stoppa hennes framfart !!!

Av Ann-Marie - 27 maj 2009 19:27

Så har man då skaffat sig en blogg, så nu får man veta vad  som händer ute på Närkesslätten, med hundarna, hästarna och alla andra tvåbenta och fyrbenta.

Idag har har jag blivit undersköterska (USKA), jippi!!!

Har pluggat som en galning och det har gett goda resultat, som jag är mycket stolt över, om man nu får skryta lite. Min dotter Caroline är också undersköterska, men har jobbat som det lite längre än jag. Till hösten -09

ska jag forsätta läsa en sjukvårdsinriktning och praktisera på Örebro läns universitets sjukhus, USÖ. Den här utbildningen har jag även nytta av vad gäller hundarna.

Hundarna ja, de har fått stå tillbaka lite de här terminerna, har inte kunnat lagt ner lika mycket tid som man brukar på dem, med utställningar och träning. Som tur är har Jessica och Carro hjälpt till så mycket de har kunnat.Tack för att ni finns !

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Killarna

   

    

       

Tjejerna

Tjejerna

  

 

   

   

 

         

Valpar

  

  


Ovido - Quiz & Flashcards